BLADVÄNDARBLOGGEN * MLLE GEORGE OCH JAG

söndag 24 mars 2024

Året 2021 blev ett märkvärdigt år. En pandemi förändrade allt.  Corona . Sjuk blev man i Covid-19. Ja, ni vet alla hur sorgligt hela livet blev. Alltför många gick bort i Covid -19  Många blev svårt och invaliserande sjuka. Många försöker fortfarande rehabilitera sig. Många upplevde sjukdomen som om den vore en förkylning. 

Iförda en särskild Corona-rustning - visir, munskydd och isolerande kläder  - rör sig läkare, sjuksköterskor och vårdare av alla kategorier som rymdvarelser i en månliknande atmosfär kring sängar där man skymtar nakna händer eller fötter i sängkläder som skymmer identitet på dem som försöker andas i slangar på apparater som blinkar eller visar neonfärgade markeringar på skärmar.  

Det händer fortfarande! Dag och natt. I april 2021 i sjukhusens intensivavdelningar och särskilt inrättade covid- salar.  


I Teve sänds presskonferenser. Motsägelsefulla besked. Men. I mars påbörjades vaccinering av personer i åttio-årsåldern.  Jag fick två sprutor Pfeizer-vaccin med några veckors mellanrum. Ändå känner jag mig inte helt säker. Virus muterar ju. Men för all del... Ett år ganska isolerad i mitt så kallade Eremitage förflöt lugnt och i och för  sig angenämt. Jag vande mig. Är anpassningsbar. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar